Etiketter

lördag 22 november 2014

Lördag.



Idag är en bra dag, lördag...en lördag som är skön för själen. Kroppen mår idag helt ok och det får den mer än gärna göra, jag tar tacksamt emot den.

Jag har till och med unnat mig en cider som smakade underbart av persika. Porlande och iskall fyllde den min mun och smaklökarna undrade förmodligen vad detta var. En räcker för mig och förmodligen dröjer det länge till nästa gång, jag är inte så bra på det med alkohol...är så sällan sugen och dricker allra helst vatten. Trist kanske men det bjuder jag på, dessutom så är det bra för om vi är på fest någon gång så har vi aldrig problem med vem som ska köra hem.

Vi har ätit förrätt, aioli och tapenade på rostat bröd. Tapenaden fick låta bli att komma med på bild då det inte ser vidare aptitligt ut....jag tänker inte ens nämna vad kära maken sa när han såg det...

Han äter inte Tapenade, jag menar HUR kan man inte äta det?? åh vad det är gott, tycker jag då som äter det mesta i matväg...fast ostron är jag mycket mycket skeptisk till...snorloska med havssmak hhhrrrmmmpppfff...eeeee...tack men nej tack säger jag nog om jag mot förmodan skulle bli bjuden på det.

Nu ska jag fortsätta lördagsmyset i soffan gott folk men innan det så ska jag bjuda er på tre andra njutbara bilder från mina gömmor. Ha en go kväll folks!


Teneriffa.

Polychrono.


Khao Lak.

Vid Pennan: Carina

7 kommentarer:

  1. :-) :-) :-) <3 <3 <3 Vad glad jag blir av att läsa detta. Så härligt att du äntligen får ha en bra dag. Njut av den!!!
    Pst! Jag håller med sonen.....och jag håller med dig också när det gäller ostronen.
    Bamsekramar till er alla!!

    SvaraRadera
  2. Förlåt, men tapenade? Vad är det? Vi var på restaurang ikväll, wow på den liksom!
    Skönt att du har en bra dag! Ska vi ses snart???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så mysigt att gå på restaurang ;-D Tapenade är en röra på mixade svarta oliver, kapris, vitlök och olivolja...mmmm..jättegott! Ja vi får ses en dag när vi bägge mår bra ;-) Ps. har inte ditt nummer kvar..allt försvann när jag bytte mobil..men du har mitt va?
      Kram/carina

      Radera
  3. SV: Ja det var väl kanske inte så genomtänkt när vi skaffade lillkillen, men vi kommer troligen kastrera honom.
    Angående UVI på lillskvättarna så är det med all sannolikhet inte det då han inte är rumsren just p.g.a att han inte hade det så lätt innan vi fick honom. När vi hämtade honom skulle han vara 14 veckor men 2 dagar senare visade det sig när vi äntligen fick papperna som veterinären hade beslagtagit från förra ägaren att han var 5 månader och troligen aldrig fått vara ute.

    Att han skvätter mer nu inne beror med all sannolikhet på att Prada löper, hanhundar skvätter ju oftast mer när det är löptider för tikarna.. kåta som dom blir haha! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jisses...man gör visst oigenomtänkta saker ibland Tommy, men det brukar ändå bli bra i slutändan ;-)
      Kram/carina

      Radera