Etiketter

fredag 21 november 2014

Ett brösts röst.

Bröstcancer.



Bröstcancer.....
Bara att skriva ordet gör mig darrig i benen.

Önskar att skiten inte fanns överhuvudtaget! Fuck Cancer!!

Min vän Jenny har drabbats och går just nu igenom en tuff cellgiftsbehandling, hon är en av de mest humoristiska och roligaste kvinnorna jag känner.

Jag vet var hon fått det ifrån....när jag jobbade med hennes mamma satt man på rasten och fick ont i magen som man skrattade åt hennes målande berättelser om både det ena och andra.

Mitt i all kaos och rädsla skriver Jenny i sin blogg "Mitt brösts rösts" om denna jävla cancer på ett sätt så att man både skrattar och gråter, hon har förmågan att trollbinda oss som läser med sina ord....hon blottar sitt innersta och beskriver sin kamp med ord som gör oss alla berörda.

Vi lider med henne, men förstå...det kan bara den göra som varit med om samma sak...

Om ni vill vara med och gå med henne på vägen så klicka HÄR så kommer ni till hennes blogg! Ingen kan göra allt, men alla kan göra något...ett bra talesätt...att vara medmänniska är ett bra sätt att stötta någon i kris.



"Vem som helst kan ge upp, det är det enklaste i hela världen. Men att härda ut när alla andra skulle ha förståelse för att du bröt ihop är sann styrka."
//Mahatma Gandhi

Jenny!
Styrka Mod och Kärlek
sänder jag dig.

Vid pennan/Carina

5 kommentarer:

  1. Cancer överhuvudtaget är en jävla sjukdom. Är med och stöttar två andra cancersjuka (Lymfcancer 31 år och hjärntumör 20 år) så jag känner lite att jag får begränsa mig där. Dessutom en anorektisk kvinna i 50 årsåldern. Man kan inte stötta så många att man dränerar sig själv:( Det tar mycket kraft, för man bär ju med sig tankarna... Håller självklart all världens tummar för alla som kämpar! Helgkram!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är verkligen en jävla sjukdom och jag tycker fler och fler drabbas. Fuck cancer är en bra "slogan". Lider med alla som drabbas.

    SvaraRadera
  3. Jag har läst hennes blogg igen och tårarna rinner. Starkt av Jenny att kunna skriva om eländet, men förhoppningsvis känns det skönt att få ut det. Samtidigt är det nyttigt för oss att läsa. Vilken massa förtvivlan denna eländiga sjukdom för med sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sanna ord kära du <3 åh ja förtvivlan och alla runt om kring blir drabbade även om Jenny har det värst, jag lider verkligen med dem. Älskar hennes sätt att skriva...det känns som om man var bredvid henne...och ja...det är man ju varje dag i tanken. Hon har underbara nära och kära som finns där för henne...tänk de som inte har det...för de finns...hjärtat gråter av bara tanken. Jag tror vi skänker hopp, mod och kärlek bara genom att följa hennes blogg...man blir stark av att skriva!
      <3 Fuck all the fucking cancer!!

      Radera